Image default
Fritid Nytt på Høyda

Nå kommer Intersport Outlet til Høyda

I midten av august i fjor ble det kjent at det tradisjonsrike norske sportskonsernet Gresvig velger å slå sammen sine fire kjeder for å bli en del av den internasjonale sportskjeden Intersport. Ombygging og omprofilering av Gresvigs mange butikker er nå i gang, og en av de som er først ut er butikken i Moss. I løpet av februar vil Sportshuset Outlet på Høyda fremstå i ny drakt.

– Da vil vi bytte over til å bli Intersport Outlet og det gleder vi oss veldig til. Det er mange spennende ting som nå er på trappene og vi klør virkelig i fingrene etter å få kommet i gang. Heldigvis er det ikke så lenge igjen, uttaler Anine Andresen som er varehussjef for den «nye» sportsgiganten på Høyda.

Spennende utvalg
Med en salgsflate på hele 2500 kvadratmeter vil Intersport Outlet satse på å fremstå som en fullsortiments outlet. Det er de også i dag, men det betyr nødvendigvis ikke at vareutvalget kommer til å bli det samme.

– Våre kunder kommer garantert til å merke en vesentlig forskjell på før og etter for å si det slik. I og med at vi når blir en del av et stort internasjonalt selskap, så vil vi få tilgang på en god del eksklusive produkter fra våre leverandører som vi ikke har hatt tidligere. Majoriteten av varene vil komme fra de store internasjonale leverandørene, men vi vil også satse hardt på våre egne merkevarer slik som Norheim, Diamant og McKinley, forklarer hun.

Store endringer
Når Intersport Outlet åpner dørene på Høyda, så vil dette være sportskjedens første outlet i Norge. Den vil altså fungere som en pilotbutikk i outlet-segmentet. I disse dager jobbes det på spreng for å bygge om butikken slik at den kan skinne i all sin prakt på åpningsdagen. Det er mye som må tas tak i forteller varehussjefen.

– Det er klart at det er mange baller i luften, men det er jo slik det skal være. Butikken får nå en real ansiktsløftning og den vil helt klart fremstå på en mer raffinert måte enn tidligere. Forskjellen vil bli merkbar allerede når man har kommet innenfor døren. Da åpner butikklokalet seg på en helt annen måte enn hva det har gjort til nå. Nå vil butikken fremstå som langt mer luftig, i tillegg til at den vil bli vesentlig enklere å orientere seg i. Vi har brukt veldig mye tid på å gjøre de ulike varesegmentene enda mer tilgjengelige for våre kunder og akkurat det tror jeg at de kommer til å sette stor pris på, uttaler Andresen.

Har så absolutt trua 
Selv om konkurransen innenfor sportsbransjen er ekstremt tøff for tiden, så har den unge varehussjefen stor tro på fremtiden.

– Den er faktisk sterkere enn noen gang. Nå som vi har blitt en del av verdens største sportskjede, så gir jo dette både en enorm trygghet og ikke minst et hav av nye muligheter. Slår man sammen dette med den faglige kvaliteten, og ikke minst rutinen som vi kan tilby i form av våre ansatte, så mener jeg så absolutt at vi vil stå meget stødig i en tøff konkurransehverdag. Vi er kampklare som bare det og ser som tidligere nevnt veldig frem mot åpningen av vår nye storstue, smiler Anine Andresen.

Du sier at åpningen vil finne sted en gang i løpet av februar. Kan du klare å være litt mer eksakt enn dette?

– Nei, det kan jeg dessverre ikke. Det er fortsatt en del ting som må på plass før vi er klare. Blant annet venter vi på et nytt skilt over inngangspartiet. Nå skal ikke lenger kundene lure på hvor vi holder til. I tillegg gjenstår det en god del jobb i forhold til blant annet det elektriske, og det må jo være på stell før vi tråkker til. For å si det slik, så åpner vi først dørene når vi er 100% fornøyde med butikken, avrunder varehussjef Anine Andresen.

Related posts

Nuovo – effektivt velvære

mortensen

Black Friday – Flott å gi litt ekstra tilbake til kundene

mortensen

Carlsen Fritzøe har reåpning etter store oppussingsprosjekter

mortensen

Denne nettsiden bruker «cookies» for å forbedre brukeropplevelsen. Vi regner med at det er OK for deg. Er det ikke greit velger du det selv. Aksept Les mer

Privacy & Cookies Policy