Image default
Fritid

Fra disse lokalene skreddersys gruppereiser til hele verden

Hos Ticket gruppeavdeling på Høyda bookes alt fra opplevelsesreiser til cruiseturer og rundreiser. ­­­– Verdens beste jobb, mener de ansatte, som gjennom morselskapet Ticket Norge nå kan smykke seg med tittelen «årets reisebyrå».  

Det er mye å organisere når en stor gruppe skal på reise, og det kan ofte være utfordrende for eksempel å få alle på samme fly, organisere overnatting og ikke minst restaurantbesøk og aktiviteter. Tickets gruppeavdeling har spesialisert seg på å hjelpe folk nettopp med dette.

FORNØYDE KUNDER: Mer enn én gang har fornøyde kunder sendt bilder fra turene Ticket gruppeavdeling arrangerer. Her er en fornøyd vennegjeng fra Moss avbildet i Alicante høsten 2019. 

– Vår erfaring og vårt nettverk gjør det ikke bare enklere. Det gir også en trygghet. Hvis det oppstår utfordringer, for eksempel flystreik eller problemer med hotellet, kan man ringe oss og få hjelp, sier selgerleder Anne Wilhelmsen.

Hun har vært med helt fra starten i 2008, da Tickets gruppeavdeling bestod av tre ansatte. Nå er de sju.

– Det er veldig morsomt at vi sakte, men sikkert har vokst til det vi er i dag. Hovedårsaken er kanskje rett og slett at vi elsker jobben vår. Vårt engasjement og vår vilje til å være kreative og å tenke utenfor boksen gjør at vi har oppnådd et godt rykte og har fått mange faste, lojale kunder, sier hun og smiler.

Store opplevelser
Ifølge Wilhelmsen er kundene spredt over hele landet og består av grupper på alt fra 10 til og 50 personer. Kundene er alt fra privatpersoner til foreninger, firmaer, idrettslag, universiteter og folkehøgskoler. Det er naturligvis stor variasjon både med tanke på budsjett, destinasjoner og hva den enkelte gruppe ønsker å oppleve.

– Vi prøver alltid å finne et opplegg som tilfører turen noe ekstra. Konjakksmaking hos Braastad i Frankrike, afternoon tea på Ritz, show, besøk på slott og vingårder, champagnesmaking, helikopterturer, fisketurer i Lofoten, fireretters middag på kongeskipet Royal Britannia er eksempler på det vi har organisert, sier hun og smiler. 

Selv om Ticket kan organisere hele reisen fra a til å, er det på ingen måte slik at man trenger å bestille «full pakke».

–  Man kan også ringe oss hvis man trenger hjelp kun med fly og hotell, eller kun med å organisere aktiviteter, sier hun og fortsetter. Det er også viktig å understreke at vi alltid forholder oss til kundens budsjett, og man aldri betaler for noe før man er fornøyd med forslaget og takker ja til en bestilling, forklarer Wilhelmsen.

Vant gjev pris
Den gode servicen og det store engasjementet blir lagt merke til. I tillegg til at mange av kundene kommer tilbake, blir selskapet også lagt merke til internt i bransjen. På bransjeprisutdelingen Grand Travel Award ble de kåret til intet mindre enn årets reisebyrå 2019.

– Det er selvsagt veldig hyggelig å bli satt pris på, og dette gir naturligvis også enda større motivasjon for å levere fantastiske turer og opplevelser, avslutter Wilhelmsen.

På Høyda midt i Moss-stafetten
På Høyda midt i Moss-stafetten er en artikkelserie hvor medlemmene i handelsforeningen på Høyda blir intervjuet. Bedriften som intervjues får gi «stafettpinnen» videre til et annet medlem de mener fortjener omtale.

– Vi vil gi stafettpinnen videre til Moss To-Takt. Det hadde vært spennende å lese en artikkel om det spennende som skjer der om dagen, sier Wilhelmsen og viser til det nye bygget som er i ferd med å reise seg.

Related posts

På jakt etter den gode lydopplevelsen

mortensen

Per (85) fra Moss er en ekte jernbanemann

mortensen

For Martin er det ikke størrelsen som teller

mortensen

Denne nettsiden bruker «cookies» for å forbedre brukeropplevelsen. Vi regner med at det er OK for deg. Er det ikke greit velger du det selv. Aksept Les mer

Privacy & Cookies Policy