Image default
Høyda Rygge Storsenter

Suksess med «unormale priser»

Den danske kjeden Normal, som markedsfører seg med at de selger normale varer til unormale priser, er på plass på Rygge Storsenter. De første par ukene med butikk har vært en stor suksess.

Den unormalt suksessrike butikkjeden Normal har inntatt Rygge og nærmere bestemt storsenteret. Kjeden har på bare fem år vokst til en kjede med over 100 butikker. Etter en suksessrik oppstart fortsetter ekspansjonen med nyetableringer rundt i Norge. På bare noen uker har Normal fått to butikker i Mosseregionen. Nærmere bestemt på Amfi Moss og Rygge Storsenter. 

Knallåpning
25. oktober åpnet butikken på storsenteret. Åpningen ble som på alle andre steder rundt i Norge med servering av kyllingsuppe. De ansatte måtte gjøre klar hele 80 liter suppe denne dagen. Kjedens norske ledelse var til stede for å ønske kundene velkommen. 

– Åpningen har vært kanonbra. Det har vært utrolig mye folk på samtlige ukedager så langt. Dette må vi være veldig godt fornøyd med, smiler Ann-Helen Nygaard, butikksjef for Normal på Rygge Storsenter.
Mange kjenner sikkert igjen butikksjefen. Hun har faktisk hatt storsenteret som arbeidsplass siden åpningen for 11 år siden. Fram til nå nylig var det Lampehuset som var hennes arbeidsgiver. Nå er hun sjefen til 14 medarbeidere på Normal. En butikk som har over 400 kvadratmeter spekket med varer til gode priser.

Kjente og populære varer
– I starten er det faktisk kosmetikken og kioskvarene som det har gått mest av. Ellers så har vi veldig mange gode varer til bra priser sammenliknet med hva de samme varene koster i andre butikker. En vare som er veldig populær er Nescafes pulverkaffe. Der har vi kjempepriser. Det samme har vi på te, hvor vi faktisk gikk tomme på enkelte sorter, sier butikksjefen.

Normal fører merkevarer innenfor kategorier som husholdning, personlig pleie samt en lang rekke basisvarer, som mange mennesker allerede kjenner og bruker på badeværelset, kjøkkenet og til rengjøring. Merker som L’oréal, Gillette, Colgate og Ajax. I følge kjeden selges ofte varene 30-50 prosent under markedsprisen, forklarer Torben Mouritsen, adm. direktør i Normal.

Normal er i stand til å konkurrere med markant lavere priser på merkevarer, fordi butikkjeden importerer varene fra distributører fra hele EU. En kjøper enkelt og greit der det er billigst, og unngår samtidig dyre mellomledd.

Tore Kubberød (tekst)

Jørn Mortensen (foto)


Related posts

– En senterleders drøm

mortensen

Kreatif AS med nytt konsept Nettbutikk for alle

mortensen

Honda e fra Bilbutikk1: – Den lille sjarmøren

mortensen

Denne nettsiden bruker «cookies» for å forbedre brukeropplevelsen. Vi regner med at det er OK for deg. Er det ikke greit velger du det selv. Aksept Les mer

Privacy & Cookies Policy