Image default
Nytt på Høyda Rygge Storsenter

Reåpning av Obs! på Rygge Storsenter

Sammen med varehussjef Kai Wiborg var ordfører Hanne Tollerud (Ap) på plass med saksen. Med stor rutine klippet ordføreren snoren som markerte åpningen etter oppussingen av Obs! butikken på Rygge Storsenter. Etter en åpning med taler og snorklipping, og en inngang som var pyntet tett i tett med blå ballonger, strømmer de mange fremmøtte inn i den «nye» butikken.

Fremmøte av forventningsfulle kunder viste hvor spente de var på resultatet av den omfattende oppussingen. Varehussjefen mente vel at den store marsipankaken også hadde litt påvirkning på fremmøte. Smilene satt løst og det virket som om de fleste var fornøyde med hvordan millionene var anvendt.

Godt anvendte millioner

Til høsten er det 15 år siden Rygge Storsenter åpnet. Obs! har vært med siden starten og Wiborg mente at slitasjen etter at millioner kunder som har handlet hos oss gjennom disse femten årene, rettferdiggjorde en slik omfattende oppussing. Det har blitt snudd opp ned på nesten alt innenfor butikken, og nesten alle fryse- og kjøledisker har blitt byttet til nye moderne disker som har den nødvendige sikkerhetsmessige overvåkningen av temperaturen. 

Hyllesystemet har blitt omrokert en del, slik at vi kunne utvide varesortimentet. Vi har nå funnet plass til en del varer fra lokale produsenter, men også utvidet vårt internasjonale spekter av varer. Dette for å kunne tilfredsstille vår kundegruppe av utenlandsk opprinnelse.

Det er også foretatt en betydelig utvidelse i sortimentet av ferdigretter, som bare trenger oppvarming før den spises. 

En betydelig del av våre kunder er på 50+ – smiler Wiborg. Derfor har vi gitt ferdigrettkonseptet en rettferdig andel av vårt butikkområde. Dette omfatter også vegan og vegetarmat som har fått betydelig plass i kjølediskene.

Inn med «Post i butikk»

Det at butikken har hatt åpent under hele den omfattende ombyggingen har vært meget krevende både for kunder og våre medarbeidere. Vi har jo også gjort betydelige ombygginger av vårt kasseområde og informasjonsdisk. Denne har blitt fjernet i forbindelse med at vi har overtatt posten etter at postkontoret i Varnaveien ble nedlagt. Post i butikk har fått en velfortjent plass som er lett tilgjengelig og ser ut til å tilfredsstille både de som er ansatt der og kundene som søker hjelp med post og pakker. 

Post i butikk konseptet har glidd kjempefint inn hos oss – smiler Wiborg og viser oss det fine postområdet som har blitt bygget innerst i gangen. Her har vi fått plassert både postbokser og posten pakkehentebokser. Alt innenfor et område. Trafikken hittil viser at posten ekspederes effektivt og rasjonelt i sitt nye miljø.

Varehussjefen er opprømt og entusiastisk når han forteller om sine dedikerte medarbeidere som har hatt litt utfordrende arbeidsforhold under denne store renoveringen. Det aller meste har glidd på skinner, men selvfølgelig har vi hatt vår andel av om bygningsmessige utfordringer. Dette har de aller fleste tatt på strak arm og funnet løsninger før vi kan kalle det er problem.

Han utrykker stor takknemlighet for kundenes tålmodighet og håper at de etter hvert vil finne logikken i vårt nye vareplasseringssystem. Han minner om at det ved inngangen er satt opp en stor infotavle som forteller hvor alt er å finne i den nyrenoverte Obs! butikken i Rygge Storsenter.

Tekst: Ivar B Johansen

Foto: Jørn Mortensen

Related posts

RapidAthene: Pangsuksess for leksehjelp med noe attåt

mortensen

Spenst Moss: – Skal bli godt å kunne åpne dørene igjen

mortensen

Varnaveien Mineralvann AS: – nå også med eksklusiv kaffe

mortensen

Denne nettsiden bruker «cookies» for å forbedre brukeropplevelsen. Vi regner med at det er OK for deg. Er det ikke greit velger du det selv. Aksept Les mer

Privacy & Cookies Policy