Image default
Høyda

PS Press Reklame: Startet med en boxershorts og omslaget på en tegneblokk

Det er utrolig hva du kan få ut av enkle midler. Det har de ansatte i reklamebyrået PS Press til de grader bevist. Da det meste så mørkt ut snudde mossebedriften om på produksjonen over natten, og det har bokstavelig talt satt sine spor. 

Hos reklamebyrået PS Press på Høyda begynner heldigvis hverdagen nå å gå tilbake til normalen. Fortsatt står det mange esker stablet på gulvet ved utgangsdøren som et synlig bevis på at det har vært spesielle tider.

– Det du ser der borte er esker med ansiktsvisirer som snart vil bli hentet og sendt videre til både arbeidere i helse og byggenæringen. Vi måtte jo komme opp med noe annet å produsere når vår faste gjøremål nærmest ble borte over natten. Jeg skal være ærlig å si at denne produksjon har vært svært viktig for oss i en vanskelig tid, forteller Siv Holder som er markedssjef i PS Press Reklame i Moss.

Tunge aktører 
Siden de startet opp med produksjonen av ansiktsvisirer rett før påske har mossebedriften til nå levert drøye 17000 enheter. Stoltheten over hva de har fått til nærmest over natten får frem en stolt mine i markedssjefens ansikt.

– Det er klart at vi er både stolte over det vi har fått til, og ikke minst glade for å ha kunnet være med å bidra i en vanskelig tid. Med tunge aktører som blant annet HENT og Statsbygg, samt Oslo universitetssykehus Ullevål på kundelisten har det jo vært litt annerledes enn hva vi normalt har vært vant til. Det har vært en utrolig morsom reise hvor jeg så absolutt føler at vi har vært en solid bidragsyter av et etterspurt produkt. Samtlige av tilbakemeldingene vi har mottatt fra våre kunder har vært av det positive slaget, og det tyder jo på at vi har truffet godt med kvaliteten. Det har vært viktig for oss, uttaler Holder.

Ikke bare i Norge
Den siste måneden har PS Press Reklame sendt sine ansiktsvisirer rundt om til bedrifter i hele landet. I tillegg har det også blitt sendt en god del esker med visir til utenlandet, forteller Siv Holder.

– Majoriteten av visirene har jo blitt holdt innenfor landegrensene, men vi er glade for at vi også har fått muligheten til å hjelpe til i andre land hvor det har vært stor etterspørsel. Til nå har vi sendt ansiktsvisirer til både Spania og Aserbajdsjan. Det har også blitt sendt et stort antall England, eller nærmere bestemt til London hvor utbruddet av koronaen har vært veldig aggressivt.

Endrede behov
I takt med at smittetallene nå er på vei ned, så har også etterspørselen etter ansiktsvisirer sunket. Nå har det imidlertid åpnet seg opp for andre behov.

– Samfunnet skal jo nå gradvis åpnes opp igjen og det har ført til at etterspørselen etter ulike avstandsprodukter har fått en oppblomstring. Blant annet er det jo et stort behov for å komme i gang igjen med en til en-møter i mange bedrifter, men dette fordrer jo at man holder seg innenfor de smittevernstiltak som råder. Derfor produserer vi nå en god del frittstående og flyttbare bordstativer i plexiglass. Disse produserer selvfølgelig etter kundens ønsker og leveres enten med bordholdere eller med hull slik at veggen kan henges opp mer permanent. Dette er fortsatt veldig nytt for oss, men vi er godt fornøyde med salget så langt, uttaler Holder. 

Har satt igjen et avtrykk
Det er imidlertid ikke bare ansiktsvisirer og avstandsvegger i plexiglass som PS Press har på menyen i disse dager. De produserer også et stort antall gulvmerker som indikerer at vi fortsatt må holde avstand når vi er i butikken. 

– Det er mange butikker her i Moss som har henvendt seg til oss for å få på plass slike merker. Jeg må innrømme at det er litt spesielt å handle her i byen om dagen og se alle merkene rundt omkring som vi har laget. Det gir en følelse av at vi har satt igjen et fotavtrykk etter oss i en svært vanskelig tid. Heldigvis ser det nå ut til at vi mer og mer går tilbake til normalen i forhold til det vi egentlig holder på med, og ingenting er jo bedre enn det, avrunder markedssjef Siv Holder.

Av Petter Andresen

Related posts

Hos Finn Brynildsrud & Sønner på Høyda kan det umulige bli mulig

mortensen

EVR gjør stor suksess

mortensen

Moss Billakkering: Går inn i jubileumsåret med en høy andel av «girlpower»

mortensen

Denne nettsiden bruker «cookies» for å forbedre brukeropplevelsen. Vi regner med at det er OK for deg. Er det ikke greit velger du det selv. Aksept Les mer

Privacy & Cookies Policy