Image default
Bil

Brennes Auto: Dro i land gjev Miljøfyrtårn-sertifisering

Brennes Auto Moss kan nå stolt henge opp plansjen som viser at de i høyeste grad tar miljøhensynet på alvor.

– Den skal henge her i resepsjonsområdet, sier en smilende daglig leder Daniel Hertzman.

I flere måneder har han og kollegene jobbet med å bli sertifisert som Miljøfyrtårn. Nylig kunne de stolt motta sertifiseringen.

–  Vi visste at det kom til å være utfordrende og ta mye tid, faktisk såpass mye tid at kollega Christian Grunnfør fikk tilleggstittelen «Miljøfyrtårn-ansvarlig». Samtidig er miljøet noe som er svært viktig for oss både privat og i jobbsammenheng. Derfor er det utrolig givende å få dette kvalitetsstempelet, sier Hertzman.

Kjører elektrisk
Temaer som avfallshåndtering, liten bruk av engansgsartikler og krav til samarbeidspartnere er bare noen av temaene Brennes har måttet gjort rede for.

– Vi har også innført en policy om at all kunde- og personaltransport skal foregå med elbil, sier Hertzman.

Akkurat dét har naturligvis ikke vært noen stor utfordring for bilbutikken, som blant annet har salgssuksessen Nissan Leaf i porteføljen. I løpet av 2020 lanseres dessuten også den elektriske SUV-en Ariya.

– Vi har lenge levert mellomstore elbiler, men nå ser vi også at også de store tar et større marked, sier Hertzman.

Ekstraordinær «kriseservice»
I disse dager bruker Brennes egne elbiler blant annet i forbindelse med henting av biler som skal inn på service.

– Korona-viruset har ført til at mange ikke ønsker å komme hit med bilen sin. Vi tilbyr oss derfor å hente biler som befinner seg i Moss og omegn, sier han.

Brennes-sjefen understreker at de følger myndighetenes retningslinjer og er svært nøye med tanke med tanke på å forhindre smittefare.

– Etter fullført service desinfiserer vi bilen før vi leverer den tilbake til kunden, forklarer Hertzman.

Velger helst kortreist
Også Brennes selv er preget av det som skjer, og har per 29. mars måttet permittere ni av 17 ansatte.

–    Vi holde riktignok motet oppe og gjør det vi kan for at både vi og samarbeidspartnerne våre kommer best mulig ut av situasjonen, sier Hertzman.

–    For oss innebærer dette blant annet å handle lokalt. Det gjør vi også ellers, blant annet kjøper vi arbeidstøy hos KIAS og foliering på bilene hos PS Press Reklame. Nå har vi riktignok ekstra stort fokus på dette, avslutter Hertzman. 

Tekst og foto: Ida Hanstad Upsaker

Related posts

BMW Isetta 300 – «Hjertebarnet» til Ragnar Haga

mortensen

Tilhengere av kontrollert vekst

mortensen

Finalist i NM for Hyundai mekanikere

mortensen

Denne nettsiden bruker «cookies» for å forbedre brukeropplevelsen. Vi regner med at det er OK for deg. Er det ikke greit velger du det selv. Aksept Les mer

Privacy & Cookies Policy