Image default
Bil Nytt på Høyda

Bilbutikk1 Moss er topp-sertifisert: I bilbransjens eliteserie

Du skal ikke kjøre langt for å finne et av Norges mest moderne bilverksteder. Bilbutikk1-verkstedet  i Kvaenveien er oppgradert til høyeste Volvo-standard, og Bilbutikk1 Moss er sertifisert til VPS, Volvo Personal Service.

– Gratulerer til dere alle! Dere  har en tøff periode bak dere – en form for selvransakelse, kanskje. Men det som har skjedd av forandringer, er fantastisk. Før kunne vi nesten ikke se ”gølvet” her inne. Nå kan vi ta morgengymnastikken her. Det sa Rune Solbakken, prosjektleder i Volvo Car Norway, da begivenheten ble markert med marsipankake i  de lyse, luftige – og rene! – verkstedlokalene.  

– Nå har dere kastet L’en bak på bilen og kjører på egen hånd. Og dere er i førersetet, tilføyde han. 

Som betegnelsen VPS indikerer, er det kundens ve og vel som skal gjennomsyre all aktivitet i Kvaenveien 7.  Alt skal være tilrettelagt, oversiktlig og kundefokusert. 

– Som Volvo-kunde kan du velge, eller bli tildelt, en personlig servicetekniker.  Det vil si at du har din «egen» tekniker som tar seg av bilen din neste gang du trenger service, sa servicemarkedssjef  Øyvind Haug etter å ha mottatt det synlige beviset på at Bilbutikk1 Moss nå befinner seg i bilbrasjens eliteserie. 

– Kunden skal vite eksakt hvor lang tid en service eller en reparasjon vil ta, slik at han eller hun kan velge å vente her,  hente bilen på et senere tidspunkt eller kanskje ta en  bilprat eller få liten prøvetur i en ny bil i  ventetiden, sier Tom Lindegaard, daglig leder i Bilbutikk1 Moss. Heretter skal Bilbutikk1-mekanikerne danne par. To og to jobber sammen, og en tredje trer støttende til dersom uforutsette problemer skulle dukke opp.  

– Alt  handler om å vise respekt for kundenes tid, sier Solbakken, som påpeker at alt som skjer i dette verkstedet, skal være standardisert, effektivt og enkelt.  

– Vi vet fra andre steder i landet at slik effektivisering som vi her ser, bidrar til at økt kundetilfredshet. Og det er jo det vi er ute etter og avhengige av legger han til. 

  To bla’ Alexander, Auen og Bohne, demonstrerer hvor kjapt og effektivt en service kan gjennomføres i løpet av «garantitiden».

– Det  går helt greit å jobbe i par  så lenge kjemien er god, sier de to. 

Per L. Johansen (tekst)

Jørn Mortensen (foto) 

Related posts

Fagarbeiderstatus i Bilpleiefaget

mortensen

Riis Bilglass med super start

mortensen

Grand Barber utvider på Høyda

mortensen

Denne nettsiden bruker «cookies» for å forbedre brukeropplevelsen. Vi regner med at det er OK for deg. Er det ikke greit velger du det selv. Aksept Les mer

Privacy & Cookies Policy