Image default
Nytt på Høyda

Designeren av «Mossekortet» ble premiert

Den kreative grafikeren Keno Trolid var bare et stort smil da han nå endelig fikk sin velfortjente premie for designet av «Mossekortet». Han fikk favnen full da mossekortets idemakere skulle vise sin takknemlighet for den klare vinneren av konkurransen om designet.

«Mossekortet» er byens siste tilbud om et gavekort med lokalforankring. Dets brukermuligheter utvides stadig og nærmer seg nå 80 forskjellig butikker og firmaer man kan benytte dette kortet. 

«Mossekortet» kan være løsningen
«Mossekortet» med omslag koster bare 20 kroner. Ved å logge deg inn på igive.no kan du selv fylle opp kortet med det beløpet du måtte ønske. Her er kanskje løsningen på gaven du hadde glemt å kjøpe, eller gaven til den du ikke ante hva du skulle finne på til. Noen ubrukte kort i skuffen kan løse dette problemet enkelt.

«Mossekortet» med ønsket «ladebeløp» kan du i sentrum kjøpe hos Porto Bello, Chillout og Fargerike Bretun. På Høyda har du denne muligheten hos Skousen og Actic Moss. Det er også mulig å hente «tomme» kort med omslag hos ByLab og hos nevnte butikker hvis du ønsker å fylle opp gavekortene på igive.no.

Erfaren grafisk designer
Vinner av designet av «Mossekortet» er ingen nybegynner med utvikling av design. Han har mange års erfaring etter utdanning i blant annet Italia. 

Keno Trolid er opprinnelig Beiarværing, men oppvokst i Asker. Han gjorde i midlertid mossing av seg for noen år siden og har selvfølgelig ikke angret på det. Han trives godt, men pandemien gjorde at oppdragsmengden hos hans arbeidsgiver gikk drastisk ned, og Trolid opplyser om at han for tiden er aktiv arbeidssøker.

7 forslag
Da annonsen om designkonkurransen kom – tenkte han at dette var jo akkurat noe for ham. Med en del tid til rådighet satte Trolid seg ned og laget mange forslag til «Mossekortet». 

Da han til slutt skulle sende de inn, satt han med syv forslag som han synes passet. Vanskelig å velge – mente han og sendte likegodt inn alle syv. Bedre at andre velger – ler Trolid. 

Stor var gleden da et av hans design ble plukket ut som det beste blant de nominerte bidragene – forteller han og storslagent fornøyd med premieringen der han står med favnen full av blomster, gavekort og diverse andre oppmerksomheter. Det var så mye – ler han, at han takknemlig tok imot tilbudet om hjelp til hjemkjøring da sykkelen ikke hadde bagasjebrett.

«Mossekortet» er et supert tiltak som kan gagne hele byen. Her kan gaveproblemer løses og samtidig støtte det lokale næringslivet. Vinn – vinn mener nå avisen Høyda.

Tekst: Ivar B Johansen

Foto: Jørn Mortensen

Related posts

Nye eiere hos Skousen på Høyda

mortensen

Kirsti Risan: En REMA-veteran har gått fra borde

mortensen

Drømmestart for «Nina Hverdagslykke»

mortensen

Denne nettsiden bruker «cookies» for å forbedre brukeropplevelsen. Vi regner med at det er OK for deg. Er det ikke greit velger du det selv. Aksept Les mer

Privacy & Cookies Policy