Image default
Høyda Interiør

Mange lot seg inspirere når Fagmøbler inviterte til kundekveld

Det ble suksess på første forsøk for Fagmøbler når de inviterte til sin første kundekveld i nye lokaler på Årvoll. 

Med den kjente interiørdesigneren Aina Sollie Steen som trekkplaster tok det ikke lange tiden før påmeldingslisten til Fagmøblers første kundekveld ble fylt opp til randen. Den siste torsdagen i september lot hele 200 mennesker seg inspirere av både Steen og de ansattes fagkunnskap om hvordan man blant annet kan skape en god atmosfære i sitt eget hjem. 

Ny inspirasjon med enkle grep
For Fagmøbler var dette selvfølgelig også en gyllen anledning til å få vist frem hele sitt brede sortiment. Med hele 2300 kvadratmeter til disposisjon så sier det seg selv at det var det god mulighet for deltagerne på kundekvelden til å hente inspirasjon enten man var på leten etter møbler, puter, tepper, lamper eller pyntegjenstander. Hvis man er ute etter en forandring kan man faktisk komme langt med enkle grep, forklarer selger Hilde Kulsrud.

– Det er jo en kjensgjerning at svært mange av oss lar oss både inspireres og påvirkes av farger. Hver årstid har jo sine egne farger, men man kan jo ikke bytte ut sofaen eller hvilestolene av den grunn. Hvis man allikevel ønsker seg en forandring så kan dette fint gjøres ved hjelp av for eksempel puter i nye farger, et nytt teppe eller pyntegjenstander. Det er mange veier til målet, forteller hun.

Mer dristige i fargevalget
Etter en rask runde rundt i butikken slår det oss hvor mye fargerike møbler som er utstilt. Er det nå helt ut med den mer tradisjonelle stilen?

– På ingen måte, men vi ser nå at våre kunder tør å bruke farger på en helt annen måte enn tidligere. Det siste året har salget faktisk tatt helt av. Nå er det ikke lenger uvanlig å selge sittegrupper i farger som mango, rustrød eller turkis. Folk tør å strekke seg langt innenfor fargeskalaen for å få det slik de ønsker det, forteller daglig leder Tor Vestby.  

Strekker seg langt
Hos Fagmøbler er de ansatte svært opptatte av å hjelpe kunden til å komme i mål med sine ønsker. Noen forespørsler krever at de går mer grundig til verks.

– Det hender jo at vi tar turen hjem til kunden for å danne oss et bilde av det hele. Da er det jo selvfølgelig mye enklere å komme med de rette anbefalingene. Dette tilbudet er for øvrig noe vi merker at våre kunder setter stor pris på, forteller Hilde Kulsrud.

Setter seg på skolebenken
For å kunne stå enda sterkere i sin faglige veiledning av kundene starter nå flere av butikkens selgere på en interiørkonsulent-utdannelse. Kulsrud er blant «elevene» og hun gleder seg veldig til å få enda flere ben å stå på i sitt daglige arbeid.

– Vi som ansatte har jo et sterkt ønske om å utvikle oss og derfor er et slikt tilbud svært kjærkomment. Det kommer helt sikkert til å by på tøffe tak i og med at dette er undervisning utenom arbeidstid men det kan vi leve med. Jo flere ben vi har å stå på, jo bedre er det jo både for oss som selgere og for våre kunder. Dette kommer garantert til å bli spennende, avrunder en sliten, men svært fornøyd Hilde Kulsrud etter at deltagerne på deres kundekveld har lagt turen hjemover fulle av ny inspirasjon. 

Tekst: Petter Andresen

Foto: Jørn Mortensen

Related posts

Endelig Coop Extra på Høyda

mortensen

Irene slutter etter 60 år men «Bjørnen» består

mortensen

Farbror Melker ser frem mot sin første sommer på Høyda

mortensen

Denne nettsiden bruker «cookies» for å forbedre brukeropplevelsen. Vi regner med at det er OK for deg. Er det ikke greit velger du det selv. Aksept Les mer

Privacy & Cookies Policy